Frequently Asked Questions
Afspraken
- Ben je een vaste klant?
Boek je volgende afspraak meteen in het salon tijdens je laatste afspraak OF boek online vanaf de eerste dag van de maand voor de daaropvolgende maand. Die dag gaat de agenda open om 21u. Bijvoorbeeld, op 1 juli om 21u opent de agenda voor de maand augustus.
- Ben je een nieuwe klant?
Elke maand komt er een beperkt aantal nieuwe plekjes vrij.
Boek je afspraak hiervoor online vanaf de vierde voor de daaropvolgende maand. Die dag gaat de agenda open om 21u voor nieuwe klanten tot de 5e om 21u Je zal meer beschikbare plekjes zien verschijnen als je op "geen medewerkervoorkeur" klikt, dan wanneer je wel een medewerker aanduidt.
- Voor elke behandeling werken we vanaf nu met een online voorafbetaling van 50%. Dit verloopt via ons online betalingssysteem Mollie. Geef een seintje mocht er iets niet duidelijk zijn, of als je problemen ondervindt bij de betaling. Dit kan op afspraken@kapperkrul.be
- Vond je niet meteen een plekje in de agenda? Bekijk zeker ook ons workshop aanbod. Daarin leer je hoe je je krullen verzorgt of opsteekt. Heel wat van onze klanten zijn daarmee al een stapje verder geholpen. Zo hebben we ook workshop voor kindjes gepland dit najaar.
- Elke nieuwe klant start standaard met een ‘Shape my curls’ die onder meer een uitgebreide consultatie bevat met een knip-, was- en stylingbeurt + productadvies. Je kan kiezen voor een afspraak mét of zonder consult. Deze sessie duurt gemiddeld 2u tot max. 2u15. Zonder consult 1,5u.
- Als nieuwe klant begin je met dit pakket, omdat we dan rustig de tijd kunnen nemen en verzorging op maat kunnen uitwerken. Wil je niet te veel knippen? Geen probleem, we bespreken samen je noden en wensen.
- Als nieuwe klant kan je dus niet starten met een kleurafspraak. In uitzonderlijke gevallen kan dit wel; neem dan even contact op via afspraken@kapperkrul.be
- Een "hydrate" of "repair my curls" behandeling zijn ook een optie als eerste afspraak. Bij deze afspraken wordt niet geknipt, maar wordt het haar wel intensief verzorgd.
- Voor mannen en kinderen is er een aparte afspraak voorzien, waarbij je in het boekingssysteem duidelijk "eerste keer" vermeld ziet staan.
- Boek een plekje in één van onze workshops.
Lukt het je niet om je afspraak na te komen, dan kan je gemakkelijk online je afspraak tot 48u op voorhand verplaatsen.
Je voorafbetaling van 50% wordt gewoon mee verplaatst. Je ontvangt van ons 72 uur een op voorhand een herinneringsmail van je afspraak. Op deze manier kunnen we onze planning efficiënt beheren en bovenal andere klanten de gelegenheid geven om gebruik te maken van onze diensten.
In het geval van niet verschijnen op je geplande afspraak zonder voorafgaande kennisgeving, of bij laattijdige verwittiging, wordt je voorafbetaling niet terugbetaald.
Heb je vragen over je afspraak, of wil je deze wijzigen, neem dan even contact met ons op via afspraken@kapperkrul.be,ten laatste 48u vóór je geplande afspraak.
Het liefst van al zouden wij alle curly’s graag zo snel mogelijk verder helpen. Helaas lukt dat niet altijd. We willen je heel erg bedanken voor je begrip en geduld hiervoor.
Elke maand komt de agenda op de 4e van de maand om 21u opnieuw open voor de daaropvolgende maand. Er zijn wat nieuwe plekjes bijgekomen omdat we de laatste maanden onze volle focus hebben gelegd op het uitbreiden en opleiden van ons team. Check dus geregeld onze agenda. Komen er in de loop van de maand (last minute) plekjes vrij in de agenda, dan houden we je op de hoogte via de interesselijst. Hier (link) kan je je op de interesselijst zetten.
Ook via instagram delen we last minute plekjes die vrijkomen.
Bekijk zeker ook ons workshop aanbod. Daarin leer je hoe je je krullen verzorgt of opsteekt. Heel wat van onze klanten zijn daarmee al een stapje verder geholpen.
In het verleden werkten we met een wachtlijstsysteem, in de hoop zo iedereen toch de kans te geven om een afspraak te kunnen maken bij Krul.
Helaas werd die lijst door de vele geïnteresseerden zó lang, dat dit systeem niet langer haalbaar bleek. En dat voelde niet fijn. Niet voor jou als klant noch voor ons als kapper. Als frustratie het overneemt van het plezier en de goesting, wordt het tijd dat we het anders aanpakken.
Hoe dan?
Elke maand komt de agenda op de 4e van de maand om 21u opnieuw open voor de daaropvolgende maand. Er zijn heel wat nieuwe plekjes bijgekomen omdat we de laatste maanden onze volle focus hebben gelegd op het uitbreiden en opleiden van ons team. Check dus geregeld de agenda. Komen er in de loop van de maand (last minute) plekjes vrij in de agenda, dan houden we je op de hoogte via de interesselijst.
Vond je niet meteen een plekje in de agenda? Bekijk zeker ook ons workshop aanbod. Daarin leer je hoe je je krullen verzorgt of opsteekt. Heel wat van onze klanten zijn daarmee al een stapje verder geholpen. Zo hebben we ook workshop voor kindjes gepland dit najaar.
Knipafspraak
Kom naar je knipafspraak met recent gewassen en droog haar. 24u gewassen voor je afspraak is ideaal! Je draagt je haar los, dus niet uitgerekt door een staart, dotje of vlechtje. Je kan je haar de avond of ochtend voor je afspraak wassen met shampoo en conditioner en je stylingproducten aanbrengen zoals je dat gewoon bent. We knippen op droog haar, en zien graag je krulpatroon hoe het natuurlijk valt.
Kleurafspraak
Voor je kleurafspraak laat je je stylingproducten achterwege. Je komt met recent gewassen en droog haar. 24 u gewassen voor je afspraak is ideaal! Een (planten)kleuring hecht veel beter aan schoon, droog haar. De kleuring moet dan immers niet door een reeks producten heen werken. Zo kan je zelf langer genieten van je kleuring. Indien je haartype het toelaat, is het zelfs beter om je haar niet met conditioner te wassen voor je komt. Bij een minerale kleuring of highlights-behandeling, kan je je haren wel gewoon ontwarren met conditioner.
Zéker! Je bent heel welkom in ons salon.
Goed om te weten bij een eerste afspraak: Als man kan je ook de behandeling “cut, refresh & style mannen EERSTE AFSPRAAK” aanduiden als eerste afspraak. Je hoeft niet per se voor de eerste behandeling shape my curls nieuwe klant te kiezen. Tenzij je dit natuurlijk zelf fijner vindt om voor een uitgebreide verzorging te kiezen. De shape my curls nieuwe klant duurt namelijk een 2-tal uur.
Bij een eerste afspraak kleuren we normaal gezien niet. Hier kiezen we bewust voor, omdat we tijdens een eerste afspraak voldoende tijd willen nemen om jouw krullen beter te leren kennen en een uitgebreide consultatie te doen. De kleuring kan wel alvast besproken worden.
In uitzonderlijke gevallen kunnen we toch beslissen dat er nog gekleurd kan worden. Dit zal afhangen van de beschikbare tijd in het salon, je haartype, voorgeschiedenis en de gezondheid van je haar.
Producten
Je kan je producten van Innersense en Bouclème laten hervullen in het salon . Dan krijg je standaard 10% korting op je product.
Door je flesjes te hergebruiken, besparen we samen afval.
Wil je graag een product bestellen en is dat niet op voorraad? Dan is het helaas niet beschikbaar bij de leverancier. Hou onze website en de socials in de gaten voor een update over producten.
Wil je graag een alternatief? Mail ons dan gerust op info@kapperkrul.be en dan stellen we een product voor.
DIY
Dan zijn onze workshops iets voor jou! Schrijf je hier in!